Netinkama mityba – odos problemų priežastis

 

Nors odos problemos dažnai priklauso nuo hormoninių organizmo pokyčių, visgi spuogų atsiradimo priežastimi gali tapti ir netinkama mityba. Dideliais kiekiais vartojamas riebus, daug aštrių prieskonių bei „greitojo“ baltojo cukraus turintis maistas gerokai kilstels blogojo cholesterolio kiekį organizme, todėl net ir geriausia bei veiksmingiausia odos priežiūra taps bejėgė, nes spuogai ir nuolatiniai odos bėrimai net ir negalvos palikti Jūsų žaviojo veidelio…

Netinkama mityba – „juodasis“ spuogų sukėlėjų sąrašas

  1. Prieskoniai.
  2. Padažai ir kečupas.
  3. Majonezas.
  4. Riebi mėsa (kiauliena) ir rūkyti jos gaminiai.
  5. Keptas ir greitas maistas.
  6. Na ir aišku… gazuoti gėrimai, įvairūs kepiniai ir saldumynai (išskyrus medų).

Būtent tokia netinkama mityba skatina organizmą gaminti ir išskirti toksinus ir veido oda tampa viena pagrindinių jų pasirodymo arenų spuogų ir įvairiausių bėrimų pavidalu.

Netinkama mityba- maistas, sukeliantis odai stresą

Taip taip, perskaitėte visiškai teisingai, –  mokslininkams pavyko aptikti maisto produktų, kurie savo ruožtu gali sukelti organizmui stresą. Vienas iš tokių – pati paprasčiausia kava. Šis žmonių itin mėgstamas energijos suteikiantis gėrimas skatina organizmą gaminti streso hormoną kortizolį, kuris yra atsakingas už aknės atsiradimą. Taigi netinkama mityba gali pakenkti ne tik odai bet ir jūsų savijautai.

Taip pat dažnas iš pirmo žvilgsnio itin sveikų produktų kaip pavyzdžiui mėsa ar riešutai vartojimas dėl juose esančio aukšto baltymų kiekio gali Jus ilgam „įkalinti“ problematiškos odos laikotarpyje. Perteklinis baltymų kiekis skatina organizmą gaminti per daug į steroidus panašių hormonų, todėl net pati geriausia ir efektyviausia odos priežiūra bus bejėgė prieš spuogų, inkštirų ir nesibaigiančių odos bėrimų ataką.

Gražios ir sveikos odos maistas

Taigi kava, riebi mėsa ir cukrus problematiškai odai yra tabu, tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad mes turime (norėdami džiaugtis tobula oda) atsisakyti vieno didžiausių gyvenimo malonumų -gardžiai pavalgyti 🙂 kuomet formuojasi mūsų teisingos mitybos įpročiai, dietologai rekomenduoja pamėgti liesą mėsą (beje, ne taip „išreklamuotą“ vištieną, o maistingesnę – veršieną ir triušieną), žuvį (beje, skirtingai negu renkantis mėsą, geriausiai mūsų odai tiks riebi jūrinė) bei raugintus pieno produktus. Ir be abejonės – prisiekti amžina meile daržovėms ir vaisiams, ypač tiems, kuriuose gausu odai taip reikalingų vitaminų ir mikroelementų: fosforo, kalio, kalcio, cinko, vitaminų A, C ir ypač B grupės. Fosforo gausu jūrinės kilmės produktuose, kalcio – neriebiame sūryje ir liesoje varškėje, tikrą kalio kasyklą galima rasti kopūstuose ir džiovintuose vaisiuose, B grupės vitaminų – rupioje duonoje ar košėse. Be to, reikėtų nepamiršti skanauti žalumynų (jie puikiai valo žarnyną nuo toksinų) ir uogų (skaistina odą ir stiprina jos imunitetą). Jeigu visi šie geriečiai sudarys bent 80 procentų Jūsų mitybos raciono – kelias link gražios ir sveikos odos kaipmat sutrumpės kone dvigubai, tereikės pasirūpinti tinkama odos priežiūra ir džiaugtis gražia, lygia ir sveika oda.

P.S. Be to, visuomet pravartu organizmą pastiprinti antioksidantų ir vitaminų turinčiais ekologiškais maisto papildais ir protinei veiklai tiesiog būtinais žuvų taukais.

Susiję straipsniai

Grožis

Būsima mamytė Gintarė: „Prižiūrėti save nėra gėdinga, gėdinga to nedaryti“

calendar
Grožis

3 patarimai kaip kovoti su paakių raukšlėmis

calendar
Grožis

Mažesnės raukšlės ir sudrėkinta oda – gurkšnis vandens su „Regima“

calendar