Vitaminas D yra svarbesnis nei jūs manote

Naujausi tyrimai rodo, jog vitamino D nauda sveikatai yra žymiai didesnė nei manyta iki šiol, tačiau daugeliui žmonių jo trūksta. Mūsų organizmas, nors ir būnant saulėje, nesugeba pakankamai sukaupti šio vitamino kiekio, be to, Lietuvoje saulėtų dienų nėra pakankamai daug. Vitamino kiekio kurį gauname su maistu taip pat nepakanka, todėl rekomenduojama kasdien vartoti papildus kuriuose yra 10mg (400 UI) vitamino D.

Vitamino D trūkumas pasireiškia tuomet, kai yra jau sergama. Vaikams tai dažniausiai pasireiškia rachitu ir kaulų deformacijomis, o vyresniame amžiuje susergama osteoporoze ir padaugėja kaulų lūžių. Taip pat, galite jaustis pavargę, kamuojami krūtinės, nugaros ir sąnarių skausmu.

Trūkumas vitamino D yra dėl to, jog mes gauname per mažai saulės šviesos, nes vis daugiau laiko praleidžiame uždarose patalpose, dėvime didelę kūno dalį dengiančius drabužius, būname šešėlyje ir įvairiomis priemonėmis saugomės nuo saulės spindulių. Vartojame per mažai jūros žuvies, o dauguma kitų vartojamų maisto produktų būna technologiškai apdoroti, dėl to vitamino D kiekis juose būna sumažėjęs. Norint gauti pakankama paros vitamino kiekį (400 UI) iš maisto produktų, reikėtų suvalgyti 12 kiaušinių arba dvi su puse skardinės tuno, tuomet organizmas pasisavintų jo pakankamai, tačiau vienai dienai toks kiekis šių maisto produktų kai kam gali atrodyti juokingas ir beprasmiškas, todėl yra lengvesnis sprendimas – kuo ilgesnis buvimas saulėje ir maisto papildai su reikiamu kiekiu vitamino D.

Tyrimai rodo, jog 10mg vitamino D kasdien gali palaikyti normalią organizmo būseną ir yra tinkamas kiekis vaikams, tačiau tai yra tik minimalus kiekis suaugusiam, pagyvenusiam žmogui ir neščioms moterims, todėl vis tiek išlieka šio vitamino trūkumo rizika. Norint palaikyti jo reikiamą kiekį kraujyje, rekomenduojama vitamino D paros norma suaugusiam žmogui yra 1500-2000 UI.